top of page

הדרכה התפתחותית: עידוד שכיבה על הבטן בשימוש בשטיח מים לתינוקות

עודכן: 9 בפבר׳




בהמשך הפוסט סרטון הדרכה עם המון טיפים יישומיים חשובים!

אבל, אתם בכלל מכירים את השטיח מים החמוד הזה לעידוד שכיבה על הבטן?

אם אתם משוטטים בבלוג בקביעות, בטח אתם זוכרים שהמלצתי עליו במספר פוסטים, לעידוד שכיבה על הבטן והושטת ידיים לפנים לחקירה, ולהבאת שתי ידיים קדימה אם נראה לכם שהתינוק קצת מתעייף ממנח אוירון. אבל יש מספר דגשים שאני מבינה שצריך להעביר (כי השאלות שלכן חוזרות בנושא בקביעות!). כמו עם כל צעצוע לתינוקות, לפעמים קצת הדרכה התפתחותית תסייע לכם ולתינוק שלכם ליהנות קצת יותר מהמשחק.

הנה דוגמאות לשטיחי מים כאלו לעידוד שכיבה על הבטן מאמזון. לחצו על התמונה להגעה למוצר, אבל שימו לב שיש הבדל במחירים! ולכן אני ממליצה לבדוק היטב את הפירוט של היצרן (ואת מס’ הביקורות החיוביות). הלינקים דרך תכנית שותפים (אותו מחיר מעולה עבורכם!), לפרטים קראו כאן.






השטיחים האלה נמצאים בדף ההמלצות שלי תחת קטגוריית צעצועים לעידוד שכיבה על הבטן.


אבל בואו לא סתם נקנה צעצועים כי “מישהו אמר שכדאי”. לפני הכל, כשמייצרים סביבה תומכת התפתחות לעידוד וקידום שכיבה על הבטן , נתייחס לשאלות הבאות:

1. מה היכולות של התינוק שלי?

האם יש לו כבר נינוחות כאשר נמצא בשכיבה על הבטן, והוא כבר מצליח לשחרר את הידיים כדי להושיט יד לעבר משחק? אם כן- השטיח הזה יכול ממש לרתק אותו. אם לא: אפשר לנסות לפי ההמלצות בסרטון בהמשך הפוסט!

2. להבין מה המטרה שלי:

השטיח מים החמוד הזה מייצר הזדמנויות לתינוק לעבור לשכיבה על הבטן במנחים יותר פעילים (מעצמו: הוא יוזם, הוא אקטיבי והוא דינמי): הוא ישחרר ידיים כדי לגעת וללחוץ, יכופף ראש מטה, ואולי גם יישר מרפקים. כל אלה יכולים לייצר לו הזדמנויות להפעלה גופנית שמקדמת חקירה ותנועה:

בלי תרגילים ואימונים, הכל מהתנועות שלו=סביבה תומכת התפתחות!!.


אוקיי, לתינוק שלי כנראה מתאים משחק על הבטן עם שטיח מים כזה. אבל איך כדאי לשחק בו ?


מכיוון ששואלים אותי את זה הרבה, הכנתי לכם סרטון ממש מפורט!


לטובת אוהבי האינסטגרם, הכנתי לכם את הסירטון גם כריל.

מקווה שקיבלתם רעיונות חדשים לייצר סביבה תומכת התפתחות לשכיבה על הבטן! אני מחכה לשמוע ממכם ולקבל, אם תרצו, סרטונים או תמונות.


רוצים הדרכה התפתחותית מקצועית נוספת?

בכל חודש אני מעבירה באופן קבוע סדנאות התפתחותיות לפי קבוצות גיל למשפחות ברחבי הארץ והעולם! בואו ללמוד יחד בקבוצות קטנות, בשעות מגוונות דרך הזום- על התקופה המדהימה הזו, שבה התינוק נינוח יותר על הבטן, ואתם שואלים את עצמכם… שכיבה על הבטן כבר בכיף, אז מה עכשיו?


יש לציין כי הפוסט אינו בא לתת המלצות רפואיות ספציפיות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים ועם הפיזיותרפיסט ההתפתחותי שמטפל בילדכם. זהו פוסט אינפורמטיבי שבא לשפוך אור באופן כללי ואינו תחליף לבדיקה והדרכה של אנשי מקצועות הבריאות המורשים.

bottom of page