top of page

עידוד שכיבה על הבטן: איך לשלב צעצועים לתינוקות ‘גדולים’ כבר בגיל צעיר? הדרכה התפתחותית.

עודכן: 7 ביולי 2023

כדי להעלות מוטיבציה בשכיבה על הבטן בכיף, וכדי לחסוך במקום בבית וברכישת צעצועים, אלא לקנות כאלו שאפשר להינות מהם מגיל צעיר, ארגנתי לכם הצעות לשילוב של משחק משותף ונינוח של ההורה עם התינוק בשילוב צעצועים לתינוקות ׳גדולים׳.

כלומר נציג את המשחק לתינוקי הצעיר, בלי ציפיה למשחק ‘כמו בהוראות’ מצידו בהתחלה, אלא כמשחק המפתח עניין, תקשורת והדדיות. עידוד לשכיבה על הבטן דרך קשר משמעותי ומוטיבציה, ובהמשך גם חופשיות להושטת ידיים לעבר המשחקים. אז נכון, הכותרת של הפוסט היא שכיבה על הבטן, אבל זוהי הדרכה התפתחותית; נתייחס למשחק משותף איכותי, קידום תקשורת וסקרנות, כחלק בלתי נפרד מהתפתחותו של התינוק.


חיות קופצות



יש על חיות קופצות ? אחד ה-משחקים.


כמה דגשים לגבי המשחק:

  1. חיות קופצות הוא ממש משחק מעולה ואלוף בהיבט של עידוד שכיבה על הבטן. הוא מעניין, יציב, וגם לא ניתן לתפוס ולהתהפך איתו על הגב!

  2. שימו לב שההמלצה שלי על המשחק לתמיכה, עידוד שכיבה על הבטן עם התינוק הצעיר היא במשחק משותף של אדם קרוב, שיושב מול התינוק ומייצר “הצגה”.

  3. אני ממליצה לא לרכוש משחק שיש בו גם חיות קופצות עם מתגים, גם מנגינה וגם אורות. זה ממש תפסת-מרובה-לא-תפסת: מרוב פיצ’רים אין הבנה של פעולה-תגובה. וזו אחת המטרות העיקריות של המשחק.

  4. יש תינוקות רכים שיחששו מרעש הפתיחה של המשחק. אתם מכירים את הילד שלכם ולכן ארגנו את קצת, עוצמת ורעש המשחק בהתאמה לצרכים (המשתנים!) שלו.

  5. אני אוהבת את המחירים של אמזון, אז יש לי עבורכם לינק למשחק, דרך תכנית שותפים. המשחק נמצא גם בדף ההמלצות שלי בקטגוריה של צעצועים לעידוד שכיבה על הבטן.

  6. למשחק הרבה יתרונות והנה חלקם, במיוחד בדגש על עידוד שכיבה על הבטן:



משחקי לחצן (מתג)

המשחק שבתמונה – (לינק למשחק כאן) מעולה ומתאים בעידוד שכיבה על הבטן. גם הוא ממש מעניין, יציב, וגם לא ניתן לתפוס ולהתהפך איתו על הגב!


המשחק שבתמונה – (לינק למשחק כאן) מעולה ומתאים בעידוד שכיבה על הבטן. גם הוא ממש מעניין, יציב, וגם לא ניתן לתפוס ולהתהפך איתו על הגב!


גם פה המשחק בשימוש לצורך עידוד שכיבה על הבטן עם התינוק הצעיר דרך משחק משותף של אדם קרוב, שיושב מול התינוק ומייצר “הצגה”.

המלצות ודגשים:

  1. לכו על פשוט! בחרו משחק של חברה איכותית, אבל משחק שרק מייצר תגובה ברורה. אם יש בו גם תנועת כדורים, גם מנגינה וגם אורות זה ארוך מדי ומפריע ללמידת פעולה-תגובה.

  2. יש תינוקות רכים שיחששו מרעש הכדורים הרוקדים. אתם מכירים את הילד שלכם ולכן התאימו את הקצב, עוצמת המשחק והרעש בהתאמה לצרכים (המשתנים!) של התינוק.

  3. אני אוהבת את המחירים של אמזון, אז יש לי עבורכם לינק למשחק, דרך תכנית שותפים. המשחק נמצא גם בדף ההמלצות שלי בקטגוריה של צעצועים לעידוד שכיבה על הבטן.

המשחק מייצר הזדמנות זהב לתקשורת איכותית ולמידה. הסברים בתמונה:



מגדל קוביות



כמה דגשים לגבי המשחק:

  1. הקוביות שבתמונה – (לינק כאן) זולות, איכותיות, צבעוניות וקלות לניקוי. הן גם קלות משקל ולכן ניתן בקלות להושיט יד ולאחוז (ובהמשך להקיש ולהכניס לקופסא).

  2. הקוביות מייצרות משחק בניית מגדל לצורך עידוד שכיבה על הבטן עם התינוק הצעיר דרך משחק משותף של אדם קרוב, שיושב מול התינוק, נוכח אקטיבי ובונה ומפרק מגדלים.

  3. אני אוהבת את המחירים של אמזון, אז הלינק למשחק, הוא דרך תכנית שותפים. המשחק נמצא גם בדף ההמלצות שלי בקטגוריה של צעצועים לעידוד שכיבה על הבטן.


מגדל קוביות מייצר הזדמנות זהב לתקשורת איכותית, הנה הסברים בתמונה:



משחקי ואקום

המשחקים הנדבקים בואקום (אלה האיכותיים, כמו המומלצים שכאן מחברת fat brains), יכולים להיות שימושיים גם לצורך עידוד שכיבה על הבטן וגם בכל כך הרבה היבטים נוספים:



אז בחרתי כמה שאני ממש אוהבת ומתאימים בהיבט הבטיחותי לתינוקות (כי יש להם סדרה לגדולים יותר, מדהימה גם- שתמצאו בהמלצות שלי לילדי גן), לצורך עידוד שכיבה על הבטן וגם יהיו בשימוש וודאי בהמשך.

הנה עוד דוגמאות מאמזון:



נהנית מהדרך בה אפשר לנתח שימוש ויעלות של משחק, לתת התאמות לגיל התינוק וההתפתחות שלו, ולהתאים למשפחה שלכם?

אני שמחה לספר שהסדנאות ההתפתחותיות של לשבת לקום נפתחו ואתם מוזמנים

לקרוא עליהן כאן ולהצטרף ולהרוויח הדרכה התפתחותית בקבוצות קטנות בלייב מהנוחות של הספה בסלון.


שאלות נוספות? מוזמנים לכתוב לי כאן או בדף האינסטגרם שלי, בו עלה פוסט מקוצר של הנושא!

להתראות, גליה.

יש לציין כי הפוסט אינו בא לתת המלצות רפואיות ספציפיות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים ועם הפיזיותרפיסט ההתפתחותי שמטפל בילדכם. זהו פוסט אינפורמטיבי שבא לשפוך אור באופן כללי ואינו תחליף לבדיקה והדרכה של אנשי מקצועות הבריאות המורשים.


bottom of page