top of page

יצירת סביבה תומכת התפתחות לעידוד שכיבה על הבטן – הדרכה התפתחותית עם דוגמא לשימוש במראה וצעצועי ואקום

עודכן: לפני 5 ימים

פוסט וסרטון בסופו: להתפתחות מיטבית אנחנו רוצים תינוקות סקרנים! שרוצים לחקור את העולם בשקיקה ולנוע לעבר גילויים חדשים! הלמידה וההתפתחות לא מגיעים מתרגילים מייגעים ואימונים מפרכים, עם תינוק פאסיבי והורה שמזיז אותו מצד לצד/מבריש אותו/טופח עליו אלא- הורה שמייצר לו סביבה תומכת התפתחות לעידוד שכיבה על הבטן וחקירה מתוך רצון להבין את העולם, להזדקף, ולהנות עם ההורים שלי בנחת בלי אימונים, במשחק משותף.


ולכן בנוסף לסדנאות למשפחות (שרצות קבוע לאורך השנה) אני ממשיכה להציע לכם הדרכות קטנות וסופר שימושיות כאן בבלוג, והפעם כיצד לייצר ובהמשך הפוסט סרטון הדרכה עם המון טיפים יישומיים חשובים! היום נייצר סביבה מרגשת וחדשה לתינוק עם מראה בלתי שבירה שנדבקת לקיר אליה נחבר משחקים ונגוון בסביבה.




אתם בכלל מכירים את האפשרות להדביק מראה לא שבירה על הקיר או תיבה?
המראה הנהדרת הזו שנמכרת באגם הילדים של איקאה, שעליה למדתי מעוקבת מקסימה של דף האינסטגרם שלי, נוחה ויפה עד כדי כך שיש לי עכשיו קיר מראות כזה בקליניקה. הקיר הזה מאוד שימושי: מצד אחד, ניתן להשכיב את התינוק ממול ולייצר לו עניין דרך המראה ומשחקים נדבקים מעליה. ומצד שני- אם אנחנו יושבים יחד למשחק נוח ואין בעיה למבוגר להישען על הקיר ואין חשש. גם אין לי חשש שהמראות יפגעו מכדור/שקית חול שיצאו מהכיוון.

ככה זה נראה אצלי בבית של לשבת לקום:


קיר המראות בקליניקה-הבית של לשבת לקום

גם הפעוטות בקליניקה נהנים מהמראות הללו ואנו מייצרים להם סביבה תומכת התפתחות בעזרתם דרך משחקי קוקו וחיקוי פרצופים, וכמובן גם איתם, בהדבקת משחקים בואקום, המתאימים למטרות הטיפול ולשלב ההתפתחותי בו הם נמצאים.



המראה עצמה היא אטרקציה בפני עצמה למשחק של התינוק ממש מהרגע שמתחיל להרים ראש על הבטן.לקטנטנים יש לי סרטון מקסים בנושא שימוש במראה בלינק הבא והמראה בסרטון נרכשה דרך קטגוריית המשחקים המומלצים שלי לשכיבה על הבטן בדף ההמלצות.


הפעם אני מראה לכם בסרטון חדש כיצד יצרנו בעזרת המראה והצעצועים הנדבקים לתינוקות סביבה תומכת התפתחות לעידוד שכיבה על הבטן. נזכור ששינוי נוסף בסביבה מייצר לתינוק עניין חדש, סקרנות וריגוש. אלו מקדמים רצון לחקור, ללמוד ולנוע עם גופו – שהרי יצירת סביבה תומכת התפתחות היא לייצר לתינוק מוטיבציה וסקרנות ולא הפעלה פאסיבית ומיותרת. כל שינוי מייצר עניין מחודש ולמידה דרך סקרנות ורצון לחקור את העולם:


אז הנה הסרטון עם הסבר והדגמות:


מה פה מייצר סביבה תומכת התפתחות:

  1. יצרנו שינוי בסביבה. המזרון עבר מקום בבית, יש פתאום משחק בגובה – התרגשות ועוררות חדשים שתומכים בתהליכי למידה מתוך מוטיבציה!

  2. ההורה נינוח ומייצר סביבה מעניינת ורגועה. אין פה תרגיל מחוץ להקשר אלא מקום חדש לחקור בבית! כיף.

  3. הסביבה החדשה מייצרת שיח שלנו עם התינוק. דברו על המשחק, בנחת ולוו בהנאה ומבט אוהב את הסקרנות של התינוק. בהמשך נציע בחירה בין שני משחקים.

  4. החוויה החושית שונה- גובה, אור, צליל, תנועה: העולם מלא בנתונים שמגיעים אלינו בערוצים שונים ומעמיקים ומרחיבים את החוויה ותומכים בתהליך הלמידה.


הנה דוגמאות למשחקים שכיף להשתמש בהם. אלו משחקים הנדבקים בוואקום, ומחזיקים יפה על המראה בתינוקות צעירים.


לחצו על התמונה להגעה לקטגוריה למשחקים נדבקים:



הצעצועים בלינקים של אמזון הם דרך תכנית שותפים, אותו מחיר עבורכם- כל הפרטים כאן. 


יצירת סביבה תומכת התפתחות לעידוד שכיבה על הבטן זה קל!

ואין “שיטה” אלא עקרונות שכל אחד יכול להתאים לבית שלו: של למידה, חקרנות ונינוחות.

אז קחו את הרעיון, וצרו את מה שמתאים עבורכם.


בואו לקבל הדרכה מעמיקה בנושא - הצטרפו למאות המשפחות שכבר נרשמו והרשמו לאחת הסדנאות הקרובות ותוכלו להנות מהדרכה משמעותית וסופר שימושית (לחצו על התמונה):



מחכה לשמוע ממכם האם ההדרכה הזו תרמה לכם!

אני שמחה לקבל ממכם בפרטי ובתיוגים הודעות ותמונות של תינוקות סקרנים, אקטיביים והורים נינוחים וגאים. זו השמחה שלי, לקדם בנחת את התפתחות ילדיכם. מוזמנים להישאר בקשר דרך הודעה פרטית באתר, באינסטגרם או בפייסבוק!

מרגישים שאתם צריכים הדרכה יותר ספציפית ואישית? בואו נקבע שיחת הדרכה


פוסטים נוספים בבלוג עם תכנים להורים כיצד לייצר סביבה תומכת התפתחות לשכיבה על הבטן:

כתמיד, אתם לא צריכים לקחת את הדוגמא הספציפית, המשחקים או המראה כ”חובה התפתחותית”.

יש לציין כי הפוסט אינו בא לתת המלצות רפואיות ספציפיות, ובכל מקרה מומלץ להתייעץ עם רופא הילדים ועם הפיזיותרפיסט ההתפתחותי שמטפל בילדכם. זהו פוסט אינפורמטיבי שבא לשפוך אור באופן כללי ואינו תחליף לבדיקה והדרכה של אנשי מקצועות הבריאות המורשים.


bottom of page